חדר הגירה: צנצל בנגה
המיצב שמציג צ'נ'צל בנגה בבית האמנים בתל אביב מושפע מהתרבות ההודית בה האמן התחנך וחש אליה שייכות, למרות שנותיו הרבות בארץ.
כמהגר בתחושתו, שחי בין עולמות תרבותיים, נשוי לישראלית ובנותיו צבריות, ומנגד, זר תרבותית, צ'נצ'ל מרבה להציג מיצגים, מייצבים וציורים שמשקפים דואליות זו. בתערוכה הנוכחית הוא מציף את חלל התערוכה בצבע צהוב, שלדבריו לצד המשמעות הטקסית בתרבות ההודית מסמל פריחה, אור וקדושה. הצהוב מהווה גם נקודת הארה ומיקוד לזר ולמהגר. הצבע הצהוב בולט חריג וניתן לזיהוי, בדומה לטלאי הצהוב בגרמניה וכך, לדברי צ'נצ'ל, הוא חווה את תחושת המהגר הזר שלא יכול להפוך לחלק מהסביבה בה הוא חי אלא חווה זרות תמידית, בולט בסביבה ומואר בזרקור, שלא מאפשר לו להימלט מזרותו.
הציור שיוצג בתערוכה מורכב מאלמנטים המתכתבים עם הגרניקה של פיקאסו. הסוסים הזועקים, בציור המפורסם, לחופש ושחרור מהגורל המר שנכפה עליהם הופכים אצל צ'נצ'ל לצעקת המהגר הזר שהופך באחת לחלש וחסר הגנה.
אריה ברקוביץ אוצר התערוכה
-
הפרח בגני: תרצה ולנטיין
אוצר: אריה ברקוביץ -
זהב לכול: יאנה סטופ
אוצרת: נטע לנצמן מכנס -
חיה בדיו ושדה צבע: דורית ספיר
אוצרת: אירית לוין , דורית קידר -
בטון – התו השקט: חיים טל
אוצר: אריה ברקוביץ -
מחווה לאספן: קבוצתית
אוצר: דורון פולק -
מאותגר מערכות: יואב בן דב
אוצר: אריה ברקוביץ -
שיר בן יונה , 40 שנה למותה של יונה וולך: שלומי בן יקר
אוצר: דורון פולק -
במקום בו נפער ונגלה הריק: רוני ראובן
אוצרת: דליה דנון -
נסטור: ירמי הופמן