סולם לאין קץ: אהובה מילרמן
"יצירה וצבע היו איתי מאז ומעולם, לאורך התחלות חדשות ומעברים, לאורך זמני אושר ועצב, במלחמה ובשקט.
בכל מצב הצבע הוא בלב שלי, ותמיד יהיה שם כמקום חם, מקום של פריקה ופריחה“.
ציוריה של אהובה מירלמן, מביעים רגש, סערה והתרגשות, הבאים לידי ביטוי במחוות הציוריות,
היוצרות מקצב וקומפוזיציה של קווים, מרקמים, צורות מופשטות ומשטחי צבע מתפרץ, אינטנסיבי ובעל דחיסות ומעמקים.
תהליך העבודה מתחיל כמעט תמיד באופן ספונטני ואינטואיטיבי, אחר כך מצטרפת החשיבה הרציונאלית שמתכננת
את הקומפוזיציה, הצורה והטקסטורה. המתבונן בעבודותיה ימצא השראה מייצוגי טבע ונוף אשר תחת ידיה הופכים
לכתמים וצורות מופשטות על גבי בדי הציור. לצד המופשט, נוכחים בציוריה מוטיבים פיגורטיביים כמו בתים, חלונות, קווי גריד החוצים ומוותרים את המרחב הציורי.
יחד עם זה, ניתן לזהות התייחסות לתופעות טבע גרמי שמים ומרחב קוסמי, שתחת מכחולה מקבלים אנרגיות עוצמתיות וסוערות, טבע במלוא עוצמתו.
בתערוכת היחיד בבית האמנים, בתל אביב, בחרנו בציורי אקריליק על בד וסדרת רישומים מונוכרומטיים בשמן ופחם על נייר,
אשר נעשו בזמנים ובהקשרים שונים, ומייצגים את נטייתה בחלק גדול מהעבודות לנתק את הציור ממקור השפעה חזותית,
ולהתמקד בנקודת מוצא אישית ואינדיבידואלית, בחיבורים ויזואליים המאופיינים בדחיסות, אקספרסיבית וצבעונית. זהו ציור ששוא
לברוא עולם חדש הניזון מדמיון, רגש וזיכרון.
אהובה מספרת כי תנועות ומחוות הציור על גבי הבד, כאשר לא רק היד והזרוע, פועלות אלא כשכל הגוף שותף לתנועות משיחת הצבע,
מפעילים אותה בתהליך הציור. בחוויה הזאת היא מביאה לידי ביטוי את הדחף לפרוץ את גבולות האני ולפלס דרך להגיע לדרכי ביטוי אישי ולחופש,
לבטא תחושות ומחשבות בדרך שאינה מילולית.
בתופעות הטבע וביטויי הצבע העזים, מגלה אהובה ומגלמת תוך כדי העבודה סודות רבים – של יקום חדש, של זרימה, כאב, עצב, ושמחה,
כשמחוות המכחול והנחת הצבע יוצרות תנועה וביטויי רגש שניתן להזדהות איתן מעבר ליופי הראשוני של הציור.
הציורים דורשים מבט שני ושלישי דרכו ניתן לגלות עולמות נסתרים, דמויות ומקומות לכאורה מוכרים,
המתקיימים בדמיונה של האמנית ודרך הציורים, לצופה מתאפשרת הדרך לחוות אותם. בציור "יגון", המופיע על גבי
כריכת הקטלוג, כתם צבע עז גורר אחריו עוד כתם ותנופת קווים צבעוניים ודשנים,
מאד דומיננטיים שכמו נובטים מבסיס היצירה. כל אלה חוסים וחושפים טפח מתוך קלסתרה של דמות אשה.
ואילו "עיר בסגר", ציור מונוכרומטי, בשחור לבן, מופשט ברובו, עם קווי גריד דומיננטיים המעלים על הדעת חלל קלסטרופובי וחסום,
בו ממוקמות דמויות אנוש מיניאטוריות שכמו מנסות למצוא מוצא מהלבירינט בו הן כמו לכודות.
במהלך אוקטובר ונובמבר 2023, חודשי מלחמה קשים, בעיצומו של אבל ועצב עמוק על הטבח ביישובי עוטף עזה,
יצרה אהובה שלושה ציורים: הטילים, 7.10.23, ו-הרס ודמעות. העבודות המשקפות סערת נפש, מגיבות למצב החורבן והאסון בניסיון לתאר את היגון הקולטיבי.
-
אנחנו ארבעה: תערוכה קבוצתית
אוצר: גלעד אופיר -
NO NEWS IS GOOD NEWS: לנה זלדץ ונטע שניצר
-
מרחב מוגן: רות אורנבך
אוצר: אריה ברקוביץ -
חצי ירח: תערוכה קבוצתית
אוצרת: מירית צ'רוינסקי -
עושה בידיים: דיתה עמיאל
אוצר: פיליפ רנצר -
בואי אלי, אמר העץ: הדסה וולמן
אוצר: אורי דרומר -
מאתגר מערכות: יואב בן דב
אוצר: אריה ברקוביץ -
ירושלים – מעבר לזמן: חוה אינטרטור ברק
אוצר: אריה ברקוביץ -
תערוכת יחיד: רחל שביט
אוצר: יונה פישר