עדשה אקראית: שלמה ישראלי
תערוכת היחיד של האמן שלמה ישראלי מתייחסת אל מעמדו של הצלם ביחס לצופה – כמתווך/ כמוען.
ישראלי מגיב למציאות "הרגילה" (אם יש כזו) ומטביע בה את אמירתו החזותית באופן שהיא עוברת טרנספורמציה טוטלית. העיסוק בצבעוניות, במבנה ובצורה, שהם בבסיס אמנות הצילום, מתווסף או נגרע בדרך כלל לאחר הצילום עצמו.
עדשת המצלמה היא כמו פאלטת צבעים שבאמצעותה "מצייר" הצלם את סיפורו ובה בעת מציע לכל אחד מאיתנו לצייר בעצמו סיפור משלו. נוצרת דקונסטרוקציה של שדה הראיה שדרכה חוקר הצלם את סביבתו ואת אופני הנראות שלה כפי שעוצבו על ידו. התערבותו במלאכת המצלמה פותחת בפניו אפשרויות אינסופיות של ביטוי ושל אמירה אותנטית.
העדשה היא אקראית ועם זאת האקראיות שלה מקפיאה וממסגרת הבזקים רגעיים, חזיונות ואף משקפת בדיונות.
-
הדרך לאן?: ליזה זברסקי
אוצרת: אינה ארואטי -
רקמה אורגנית: דניאל מנו-בלה ואמנים.ות
אוצר: אילן מויאל -
לתרגם חושך לשפת סימני האור: קבוצתית
אוצרת: דליה דנון -
יומן: תמיר שפר, איילת שפר
אוצר: אריה ברקוביץ -
כעומק השלג: שרית לילה האס
אוצר: אריה ברקוביץ -
איש אדום: השי רוטמנש
אוצרת: דינה יקרסון -
בין פנים לחוץ – מסעה של אנסטסיה: אנסטסיה בן יעקב
אוצר: אפי וישניצקי - לוי , אריה ברקוביץ -
אנאמורפוזה: מהסופלהתחלה: ג'וזיאן ונונו
אוצרת: רבקה בקלש -
סביבה ביתית: אבי עזרא